Jong Gouda
juli 31, 2019

Jong Wonen

JONG Wonen is onderdeel van Stichting JONG Rotterdam en biedt jongeren van 18 tot 23 jaar ambulante woonbegeleiding en huisvesting. Jongeren hebben een WMO arrangement in opdracht van de gemeente Rotterdam. De begeleiding richt zich op alle leefgebieden en heeft als doel de zelfredzaamheid van jongeren te vergroten opdat zij in staat zijn in de toekomst zelf hun leven vorm te geven in een zelfstandige woning. Voor huisvesting van jongeren heeft JONG Wonen de beschikking over 36 begeleide woonplekken.

JONG Wonen heeft per direct een vacature voor Ambulant Woonbegeleider voor 36  uur per week.

Vanuit de standplaats, ons kantoor aan de Vijverhofstraat in het centrum van Rotterdam, plan je zelf je afspraken en beheer je je eigen agenda. Dat betekent bijvoorbeeld dat je de ene dag begint met een vergadering op kantoor, om vervolgens begeleidingsgesprekken te voeren bij  cliënten thuis. De volgende dag kan je een training hebben en vervolgens een afspraak bij de gemeente met een cliënt. Kortom geen dag is hetzelfde en geen cliënt is hetzelfde.

We zijn een kleine organisatie die sterk groeiende is. Hierdoor zijn de lijnen kort en is er veel ruimte voor eigen inbreng en ontplooiing van je kwaliteiten. Het werk en team vraagt daardoor zelfstandigheid, kunnen samenwerken, flexibiliteit en eigenheid van jou als professional.

Functie-inhoud:

• Het voeren van intakegesprekken;
  • Wekelijkse begeleidingsgesprekken met jongeren;
  • Het bijhouden van gegevens in registratiesystemen;
  • Het optreden als belangenbehartiger van jongeren naar externe betrokkenen;
  • Het opstellen van individuele leveringsplannen a.d.h.v. een Ondersteuningsplan van de gemeente Rotterdam.

Functievereisten:

• Een relevante HBO-opleiding;
  • Relevante werkervaring en kennis van de doelgroep;
  • Kennis van de keten binnen het COJ;
  • Bekend met Elise/Gidso en het invullen van de ZRM;
  • Bekend met het aanvragen van urgentie bij het SUWR;
  • Gedegen kennis van de sociale kaart van Rotterdam.

Wat wij te bieden hebben:

• Salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO Sociaal Werk, inschaling afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Een halfjaarcontract met kans op verlenging;
  • Een werktelefoon en -laptop.

Voor meer informatie kan je contact opnemen me Marijke van der Dussen (06-44889603) of via ons algemene nummer 010-4365730.

Je sollicitatiebrief met CV kan je mailen naar Marijkevanderdussen en Leo Bruijn

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.